onsdag 14. april 2010

Kva kan dei friviljuge medverke til i skulen?

I utviklingsarbeidet vi er i gang med i Vågå, så ønskjer vi mellom anna å sjå på korleis vi kan knytte skulane tettare opp mot samfunnet elles. Dette gjeld både næringsliv og friviljuge lag og organisasjonar. Eg har no sendt ut invitasjonar til alle friviljuge lag og organisasjonar til å vere med på dialogmøte om korleis dei ser for seg at dei kan samarbeide tettare med barnehagane og skulane. Vi ønskjer at friviljuge lag og organisasjonae i større grad skal medverke i skuleutviklinga, og vi ser også at dei har ei interesse av skuleutvikling sidan dagens elevar vil verre morgondagens friviljuge, og vil vere dei som skal bringe Vågå-samfunnet framover.
Møtet blir 12.mai klokka 1830 på kommunestyresalen, og alle friviljuge og personar som har meningar om dette, er velkomne. Vi skal mellom anna diskutere dette:
- På kva måte kunne de tenkje dykk å samarbeide meir med skulane?
- Kva kan de medverke til i forhold til skulane, og kva kan skulane gje attende til dykk?
- Kva meiner de er Vågå kommune sine største fortrinn, og kva for samfunnskvalitetar bør vi vere opptatt av å vidareutvikle i åra framover?

Har du meiningar om korleis vi kan knytte dei frivilijuge laga og organisasjonane tettare opp mot skulen? Eller har du gode døme? Kom med dette allereie her, og vi vil ta det med vidare i arbeidet vårt!

3 kommentarer:

  1. Jippi, kinderegg! En hjertesak, en kjepphest og en utfordring, alt på en gang, og jeg får være med å mene.

    De fleste frivillige lag og organisasjoner jeg kjenner sukker med mellomrom 'om vi bare kunne komme inn i skolen'. Men jeg tror ikke det er løsningen, ikke for det frivillige og ikke for skolen. Skolen skal ikke nødvendigvis gi undervisning i alt mulig som vi synes det hadde vært fint om ungene våre lærte. Det er så mye som ikke bør være obligatorisk, men tilhører samfunnets tredje sektor, nemlig det frivillige.

    Det betyr jo ikke at et samarbeid ikke kan styrke både skole og det frivillige, og gi elevene nyttig kunnskap til samfunets beste. Det er desverre tendenser til at flere og flere av oss ikke ser det frivillige som en relevant arena å sette initiativ ut i livet. Enten lar vi det ende med private (og kommersielle) løsninger, eller vi krever at 'noen' må gjøre dette for oss, og alt for ofte er 'noen' kommunen og det offentlige.

    Et samarbeid mellom frivillige og skole bør kunne styrke evnen til å bruke initiativ, engasjement og evner til å løse samfunnsoppgaver i fellesskap. Engasjementet er slett ikke utdøende, men mange sliter med å omsette det til handling. Frivillige fellesskap er viktig i byggingen av samfunnet og demokratiske ideer, det er en kunnskapsformidler og ikke minst er det ikke-kommersielle løsninger som gjør det tilgjengelig for langt flere enn om vi skulle gjort næring av det. (Bare tenk med skrekk og gru på hva det ville kostet å ha et medlemskap i idrettslaget om alle skulle fått lønn for dugnadsinnsatsen.)

    Håper mange kommer den 12. mai og bruker engasjementet sitt for å styrke skole og det frivillige i Vågå, og finner løsninger på et spennende samarbeid som kan styrke begge!

    SvarSlett
  2. Tusen takk for at du deler dine tankar og idear med oss, og du skriv mykje interessant om dette temaet. Eg tenkjer at friviljuge har mykje å medverke til i forhold til generell læreplan, og at vi skal lære opp elevane til å bli "gagns menneske". Korleis dette kan gjerast får vi diskutere grundigare seinare, men poenget er ikkje at skulen skal ta over dei viktige oppgåvene dei friviljuge har. Håper de kan diskutere slike ting rundt omkring i Vågå og at vi kan få gode innspel vi kan bruke i prosjektet. Håper å sjå deg 12.mai, og at mange dukker opp for å vise engasjement! :)

    SvarSlett
  3. Dette har ikke direkte relevans til emnet frivillige men mer på skolen generelt. Skal Vågå-elevene bli best må de også være best i målbare resultater. Da er det snakk om prioriteringer i og med at timetallet er noenlunde fast. Vesaas eller Shakespeare kan bli spørsmålet:)Kjell B

    SvarSlett